Heimdal Bolig: APEX forstår de praktiske utfordringene våre

Som ledende boligutbygger i Midt-Norge trenger Heimdal Bolig et verktøy som løser de mange praktiske utfordringene i arbeidshverdagen. Det har de funnet – i APEX.

Heimdal Bolig har mer enn 30 års erfaring fra prosjekter som Rosenborg Park, Grilstad Park, Miljøbyen Granåsen, Utleirtoppen, LillebyStrinda HagebyDrivhusvegenRingve Park og mange flere i Trondheim.

Boligprosjektene krever tett samarbeid med entreprenører og eiendomsmeglere. Og når beboerne flytter inn, er det Heimdal Bolig som har kontakt med dem. Derfor er de avhengige av et verktøy som hjelper dem å utføre et bredt spekter av arbeidsoppgaver.

Skreddersydd for arbeidsdagen

Heimdal Bolig har brukt APEX helt siden verktøyet var i sin spede begynnelse. Kunderådgiver Laila Evenstad forteller at hun og kollegene har hatt tett
dialog med utviklerne av APEX, og vært med på utviklingen av verktøyet.

Laila Evenstad er kunderådgiver i Heimdal Bolig, og bruker APEX i store deler av arbeidshverdagen.

– Som kunderådgivere gjør vi oss en del erfaringer om hva kundene ønsker og hva vi selv har behov for. Vi har kommet med forslag til innhold og funksjoner i APEX, mens utviklerne har implementert det og gjort det brukervennlig, sier Evenstad.

Resultatet er et verktøy som følger henne i store deler av arbeidshverdagen:

– Jeg er overrasket over hvor mye vi faktisk bruker APEX til. Det har blitt et helhetlig verktøy for oss. Vi bruker det fra boligprosjektene opprettes, via
salg, befaringer og overlevering, til reklamasjoner.

Underveis er det APEX som brukes til kommunikasjonen mellom Heimdal Bolig og andre involverte som entreprenører, kunder og offentlige instanser. SMS og e-post er integrert i verktøyet.

Samler alt på ett sted

Alt arbeid og all kommunikasjon registreres i APEX, og blir en del av en oversiktlig logg.

– Det jeg setter aller mest pris på i arbeidshverdagen er at loggen i APEX samler all informasjon på ett sted. Vi kan søke opp kunder og bolig, se hvilke
saker som ligger åpne, undersøke all historikk og mye mer. Når alt ligger inne i loggen er det tilgjengelig for oss, leverandører og kunder. Ingen trenger å lete gjennom innboksen sin for å finne relevante dokumenter, sier Evenstad.

Før de tok i bruk APEX, brukte Heimdal Bolig et kundeoppfølgingssystem med Excel og Sharepoint. Evenstad sier at forskjellen er som dag og natt:

– Før måtte vi holde styr på massevis av Excel-ark, og det var ingen mulighet for å kommunisere med leverandører og kunder via systemet. Det at APEX har tatt utgangspunkt i de praktiske utfordringene vi har i hverdagen gjør det til noe helt annet. Jeg har aldri vært borti et system som har så mange muligheter.

APEX på ditt neste prosjekt?

Du kan være oppe på APEX allerede om en ukes tid, så enkelt er det å komme i gang.