– Betydelig redusert etterarbeid

Bedre oversikt. Færre forglemmelser. Arbeidstimer spart. Norbolig vil ikke tilbake til en arbeidsdag uten det digitale verktøyet APEX. – Vi har langt bedre kontroll nå, sier Monica Lysfjord Holthe.

Hun er kundekontakt i den trønderske boligbyggeren Norbolig, og jobber med kundetilvalg, avvik og oppfølging. Det pleide å være en uoversiktlig og ressurskrevende jobb.

– Vi brukte mye tid på å manuelt legge inn informasjon, skrive mailer og sende purringer, forteller Holthe.

Uoversiktlig purring

Boligovertakelser kan ofte være et virvar. Holthes største irritasjonsmoment var de gjentatte purringene.

– Vi noterte avvik ute i prosjektene, og de skrev jeg inn i mailer da jeg kom tilbake på kontoret. Mailene sendte jeg ut til dem som skulle utføre reparasjonene, men det ble ikke alltid gjort. Ting kan fort bli glemt. Så da måtte jeg purre opp, gjerne flere ganger, sier hun.

Ikke bare tok det tid, men hun måtte selv holde styr på hvem som hadde gjort hva – og hva som gjenstod.

– Når vi ikke hadde kontroll på om ting var utført, var også risikoen for misfornøyde kunder større, forklarer hun.

En ny hverdag

Slik ser det ikke ut lenger. I dag fører Holthe avvikene rett inn i APEX mens hun er ute i «felten». Verktøyet er alltid med henne på mobil eller nettbrett.

– Nå kan vi mye enklere følge med på at oppgaver blir gjennomført. Vi må fremdeles purre, men nå glemmer vi det i alle fall ikke. Det er snakk om mange arbeidstimer spart på manuell mailing og purring, sier Holthe.

Holthe mener forskjellen utgjør mange dagsverk med arbeid.

– Nå går det digitalt rett inn i systemet med en gang. Det funker rett og slett veldig bra. Etterarbeidet er betraktelig redusert, og det frigjør tid vi kan bruke på mer fornuftige ting. Det gjør oss bedre og mer nøyaktige.

Flere fornøyde parter

Med APEX har de involverte partene tilgang på all dokumentasjon. Også det setter Holthe i Norbolig pris på.

– Før var det Excel, lister og mappearkiv. Nå legger vi bare alt rett inn i den aktuelle saken i APEX. Skal du gå tilbake på en reklamasjon, har du all dokumentasjon og historikk liggende der. Det er ryddigere og bedre for alle.

For det er ikke bare utbygger som tjener på en smidigere informasjonsflyt. Holthe forteller at også sluttkundene merker at de har bedre kontroll. Ting tar kortere tid, og de vet at Norbolig har kontroll – status og dialog er åpen for alle.

– APEX gir også utbyggeren og håndverkerne en liste over feil og utbedringer. Når de har det tilgjengelig på telefon eller nettbrett, er det lettere å huske ting, sier Holthe, og avslutter:

– Det koster tross alt penger å reise tilbake en gang til.

APEX: for utbygger, entreprenør og boligeier

I appen har du kontroll på 

  • Befaringer – Befaringsverktøy med fordeling av arbeidsoppgaver – helt uten etterarbeid
  • Overleveringer – Papirløs overlevering, ferdig signert protokoll på stedet – helt uten etterarbeid. En fullstendig overtakelsesforretning, og med eierskifte av målere rett fra systemet.
  • Oppgavehåndtering – Effektiv håndtering og fordeling av oppgaver, feil og mangler til riktig utførende. Full historikk og sporbarhet.
  • Digitalt tilvalg – Webshop tilgjengelig via MinSide, tilvalgene legges til som arbeidsoppgave og fordeles til riktig utførende. Fører til langt færre feilleveranser.
  • Kundehåndtering – APEX er alt som skal til for å kvitte seg med uendelige e-post-tråder, telefoner, Excel-ark og papirbunker – MinSide med alt på ett sted, fører til mer fornøyde boligkunder og medarbeidere.
  • Nyttige funksjoner – Digital signering dokument, salgsregistrering, masseutsendelse på e-post og sms, enkel rapportering Nye flerboliger SSB, byggemøter, mannskapsregistrering mm!

Tar reklamasjoner mye tid?
Ring oss for å høre hvordan APEX kan hjelpe deg.