APEX gir boligbyggelaget TOBB mer tid og mindre frustrasjon

Når manuelle systemer og Excel-ark byttes ut med kontroll og oversikt, blir det også enklere å følge opp og yte god service. Og da boligbyggelaget TOBB tok i bruk verktøyet APEX, ble det starten på en helt ny hverdag. – I dag bruker vi det til alt, sier Helle Pettersen, leder for Nye Boliger i TOBB.

Det trønderske boligbyggelaget har vært med siden APEX’ spede barndom. Allerede ved det første møtet, lenge før det ble det ledende digitale verktøyet det er i dag, var de solgt.

– Løsningen var laget kun for utbyggerne den gangen, og selv da var det nesten et eureka. Så å si alt vi hadde savnet, hadde de tenkt på, sier Pettersen.

Mer tid, mindre frustrasjon

I dag er selvsagt APEX langt mer, og kan brukes av både utbygger, entreprenør og boligeier. I tillegg har den fått en bred funksjonalitet – noe Pettersen og TOBB vet å benytte seg av.

– Vi bruker det til alt fra befaringer og befaringsrapporter til overtakelser, reklamasjoner og tilvalg. Og ikke minst bruker vi det som et oppslagsverk for å se hva som er blitt gjort tidligere. Det er gull verdt å kunne gå inn og se den tidligere dialogen.

Dette brukte nemlig å være et stort tidssluk, kan Pettersen fortelle. Men det som før var knot med personavhengige mappestrukturer, er nå felles innsikt.

– Jeg trenger ikke tenke på at jeg ikke finner frem i andres filer. Ingen trenger å lagre mailer i mapper. Om kundene tar kontakt på mail nå, så ber vi dem konsekvent om å ta kontakt via min side i APEX. Da har vi hele dialogen der inne. Det sparer oss for mye frustrasjon og tid brukt på leting.

Oppdager følgefeil

Men det er ikke bare overfor sluttkunder TOBB opplever bedre kontroll og oversikt. Som utbygger kan de også bruke verktøyet til å fange opp når entreprenører ikke leverer.

– Med APEX kan vi enkelt søke på både firma og fag, og enkelt gå gjennom og avdekke gjentakende feil. Er det noe bygningsmessig som går igjen? Eller opplever vi ofte problemer med et gitt produkt? Når det er lettere å oppdage det, kan vi også ta tak i det.

Selv om Pettersen trekker frem oversikt og tidsbesparelser som det beste ved APEX, vil hun også slå et slag for brukerstøtten:

– Du kan ringe nesten når som helst, og de stiller opp. Står du fast, hjelper de deg, sier hun og avslutter:

– Det er fine folk, rett og slett.

APEX: for utbygger, entreprenør og boligeier

I appen har du kontroll på 

  • Reklamasjoner og avvikshåndtering – meld inn og se status på saker, filer og dokumenter
  • Sakslogg – se tidligere avvik og reklamasjoner
  • Befaringer – signer rapporter digitalt og du slipper kontorarbeidet etterpå
  • Overleveringen – bruk Apex til å signere overtakelsesprotokoll og få sendt all dokumentasjon til partene som skal ha den
  • Rapporteringer – få status på omsetning og antall solgte boliger

Tar reklamasjoner mye tid?
Ring oss for å høre hvordan APEX kan hjelpe deg.