I dag er utbyggerens befaringer over når de lukker døren

Etter delvis utprøving av verktøyet Apex ved to byggetrinn, var utbyggeren Godhavn sikker: På byggetrinn 3 skal det brukes fra start. – Vi sparer mye tid, sier Marius Haug Nysether.

Han jobber med tomteanalyse og prosjektutvikling i den mellomstore, trønderske utbyggeren. Som relativt fersk i selskapet har Haug Nysether fått anledning til å være med fra A til Å i prosessene. Der har han sett hvordan prosjektlederen kan sette strek for befaringen når han forlater boenheten.

Slik var det ikke før. Jeg er blitt fortalt at det var vanlig å ta bilder og notere for hånd, og at sakene ble opprettet når man kom tilbake på kontoret. I dag ferdigstilles dem i Apex før du går hjem. Det sparer vi mye tid på, spesielt når det kommer til etterarbeid, sier Haug Nysether.

Oversikt for alle parter

De prøvde først ut Apex på byggetrinn 1 og 2 ved Reppetoppen i Trondheim, men da kun til ferdigbefaring og overtakelse. Nå bruker de det med kundene fra start til slutt.

Prosjektlederen som bestemte dette, sier at det sparer ham for mengder av arbeid. Men det ligger også en sikkerhet i at informasjon deles åpent, forklarer Haug Nysether, som nylig opplevde at de fikk en sykemelding midt i overleveringen.

Da kan en annen, som kjenner til Apex, enkelt gå inn og ta over den jobben. Det hadde vært mye vanskeligere dersom de måtte inn på innboksen og lete i e-poster og dialoger. Med Apex har alle hver sin bruker og kan se det samme. Det er langt mer oversiktlig, sier han.

Noe skepsis

Haug Nysether merker at ikke alle er like raske på labben til å ta i bruk verktøyet. I alle fall ikke i starten.

Noen er selvsagt litt skeptiske, kanskje spesielt merker vi nok endringsvegring fra noen leverandører. Men sånn er det med alt som er nytt. Det er blitt bedre enn det var, og selv de som er litt tilbakeholdne, må innrømme at det er oversiktlig, sier han.

Unge Haug Nysether tror også det kan være et element av generasjonsforskjeller.

Min generasjon er tross alt vant til å alltid ha med seg mobiltelefonen, og dette er jo et mobilt verktøy. Jeg har ikke følt på tiden før Apex, men jeg synes dette virker mye enklere. Så det er bare å sette seg inn i det.

Topp support

Med Apex har du alt samlet på én plass, og du har tilgang til historikk. Det setter Haug Nysether i Godhavn pris på:

Ingen korrespondanse går tapt. Alt blir liggende, også når en sak er ferdig og ute av verden, sier han og avslutter med å gi honnør til Apex’ support.

Support-tjenesten deres er veldig på alerten. Det har vært en positiv opplevelse. De svarer fort, og gir deg rask og god hjelp. Det er alfa og omega med denne typen verktøy, og der er de virkelig flinke.

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for apexitas needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Følg oss

Instagram LinkedIn

Apex

Nyheter · Personvern

Nettsiden er levert av Doghouse