Takstmannens viktigste verktøy har blitt iPad’en med Apex

15. november 2018

Takstingeniør Raymond Nordskag utfører alle jobber i selskapet Skagtakst. Det effektive verktøyet Apex gjør at han uten andre ansatte kan følge opp avviks- og reklamasjonshåndteringen.

– Med min arbeidsmengde hadde jeg ikke hatt sjanse til å følge opp alle sakene uten Apex, sier takstingeniør Raymond Nordskag i Skagtakst.

Den tidligere tømreren og byggmesteren har startet sitt eget selskap i Trondheim og jobber hovedsakelig for entreprenører og utbyggere. Han har brukt Apex siden 2016.

– Jeg får av og til henvendelser om å gjøre oppfølging av avvikshåndteringen på e-post, men det blir for bakstreversk. Det går rett og slett ikke an med så mange meldinger og e-poster frem og tilbake, sier Nordskag.

Får oversikt i store byggeprosjekter

Oppdragene er mange for takstingeniøren som har brukt Apex siden 2016. Han jobber som oftest på utbyggingsprosjekter med et stort antall boliger.

Ettersom han er alene om jobben, er han avhengig av en god rutine og støtte. Med Apex får han begge deler.

– Det geniale med Apex er at du kan opprette saker med en gang når ting ikke er slik det skal være, sier Nordskag.

På befaring undersøker han om boligen tilfredsstiller bransjens krav og at den er uten skader. Avvikshåndteringen foregår utelukkende elektronisk – uten lapper og innføring i Excel-ark.

– Jeg har alltid brukt Apex, og skjønner ikke hvordan folk får det til uten, sier Nordskag.

– Oppdager jeg en ripe eller et hakk, kan jeg dokumentere det med bilder som legges ved i saken. Jeg kan til og med legge ved en film, som kan være greit om for eksempel gulvet knirker. Med Apex får ansvarlig entreprenør beskjed om feilen med en gang. Både jeg, ansvarlig utbygger og boligkjøper kan enkelt følge med på hva som skjer i saken, sier Nordskag.

Signerer enkelt befaringsprotokollen

I verktøykassa har takstmannen flere redskap han er avhengig av. Apex-appen som kan brukes på bærbare enheter, har blitt ett av hans viktigste.

– Jeg bruker ofte telefonen til avviksregistreringen, mens en iPad med større flate er god å bruke til signering av befaringsprotokoller og overtakelsesprotokoller, sier Nordskag.

Han viser til at den digitale dokumentasjonen er kjekk å ha i eventuelle stridsspørsmål.

– Du slipper diskusjoner når du har historikken i saken og enkelt kan gå tilbake og se hva som er sagt og gjort.

Når både takstmann og utbygger bruker Apex, er det en trygghet for alle, inkludert boligkjøperen.

– Boligkjøperen kan være trygg på at reklamasjonssaken blir fulgt opp. Uten ville jeg måtte brukt mye mer tid til den samme jobben og hatt mindre kontroll, sier Nordskag.

Avvikshåndtering til en god pris

For Raymond Nordskag, er Apex blitt noe han ikke klarer seg uten. Viktig er det også at verktøyet kommer til en rimelig pris.

– Den lave kostnaden er så klart en viktig grunn til at jeg er kunde. Samtidig er jeg avhengig av verktøyet for å gjennomføre jobben min, sier Nordskag.

Apex: for utbygger, entreprenør og boligeier

I appen har du kontroll på

  • reklamasjoner og avvikshåndtering – meld inn og se status på saker, filer og dokumenter
  • sakslogg – se tidligere avvik og reklamasjoner
  • befaringer – signer rapporter digitalt og du slipper kontorarbeidet etterpå
  • overleveringen – bruk Apex til å signere overtakelsesprotokoll og få sendt all dokumentasjon til partene som skal ha den
  • rapporteringer – få status på omsetning og antall solgte boliger

Bruker du unødvendig mye tid på reklamasjoner? Kontakt oss for å høre hvordan Apex kan hjelpe deg.

Følg oss

Instagram LinkedIn

Apex

Nyheter · Personvern

Nettsiden er levert av Doghouse